Autor: Cotes Argelich, Edgar
Editor literari: G. Oset, Sergi; Alícia Gili
Il·lustradora portada i interior: Laia Baldevey
Tema: Fantasia
ISBN: 978-84-121592-57
La
Rhedynn Cordegel, una fetillera psíquica malparada, avariciosa i molt basta, es
dedica a caçar monstres i passa el seu temps lliure emborratxant-se en
tavernes i lligant amb cambreres, soldats o qui li passi pel davant. Viu en
aquesta espiral de vida aguerrida de caçadora a sou pel millor postor, fins
que, un dia, com en tota bona història de fantasia, apareix en Gideon, el seu
antic mestre, un vell fetiller amb poders elementals, que li proposa una
aventura plena de fama i recompenses. Vaja, en realitat només recompenses,
perquè la fama, a la Rhedynn, li importa tres raves.
La
caçadora psíquica, rancorosa de mena, encara recorda els durs entrenaments del
mestre, mentre ell passava el temps de taverna en taverna. I el mestre que la
va criar sap molt bé que els diners són el combustible que fa moure tant el món
com la seva deixebla. Així doncs, li ofereix una bona picossada i ella
l’accepta sense ni parar-se a pensar ni un moment on s’està ficant. D’aquesta
manera, comença una aventura que la portarà no només a repartir quatre
garrotades, sinó també a descobrir-se a ella mateixa i, fins i tot, a revelar
els secrets més ben guardats del seu planeta.
Les
aventures de la Rhedynn proposen una perspectiva feminista i en favor dels
drets del col·lectiu LGTBI+, en què la Rhedynn persegueix un desig de llibertat
sexual i de pensament, i té un control ferm de la seua vida per voler anar més
enllà d’allò que una societat intrínsecament masclista vol imposar-li. Cordegel
vol ser una sàtira tant dels tòpics encarcarats de la fantasia (lluita binària
entre el bé i el mal, deus ex machina, cavallers que lluiten per salvar
damisel·les...) com dels problemes de la societat contemporània, amb un estil
mordaç i irònic que s’hibrida amb altres gèneres com la ciència-ficció, com
han fet grans mestres de la literatura amb qui Cotes s’emmiralla, com Bradbury,
Pratchett, Calders o Pedrolo.
L’univers de Cordegel, malgrat que s’ambienta en els escenaris habituals del subgènere de l’espasa i fetilleria com tavernes, ciutats brutes i boscos indòmits, vol incloure referents catalans propis com ara referències a autors medievals com Ausiàs March, armes de l’edat moderna com el mosquet, o la inclusió de monstres propis de la mitologia catalana com les simanyes, els simiots o els minairons.
Edgar
Cotes i Argelich (Balaguer, 1997). És escriptor,
corrector i traductor, i també treballa com a subtitulador en directe per a
TV3. Graduat en Traducció i Interpretació d’anglès i japonès, i amb un màster
d’Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes, els dos a la UAB.
Ha publicat el recull de microcontes Els
híbrids minvants (2017, Edicions SECC), i els seus relats han aparegut en
diversos volums col·lectius com ara Bestiari (2017, Edicions SECC), Monstruari
(2018, Edicions SECC), Freakcions 4 (2018, El Biblionauta) o Arcana:
Cròniques del Concili Fetiller (2019, Edicions SECC). També escriu articles
i ressenyes sobre els gèneres fantàstics a La Lectora i El Biblionauta.
Laia Baldevey Quilez (Sant Vicenç de Montalt, 1991). Combina la seva feina com a il·lustradora de fantasia en diverses editorials amb el disseny de mons onírics per al sector de l’animació. El primer que fa la Laia quan es lleva, al matí, és dibuixar, quan menja, dibuixa, quan treballa, estudia o frega els plats. Dibuixa quan plou i quan fa sol, al mar i al bosc. Quan parla, ho fa dibuixant, també quan pensa o quan escolta.
Fins i tot dibuixa si no té un llapis a les mans. L’últim que fa la Laia abans d’anar a dormir és dibuixar i, després, quan somia, també dibuixa.